A minap Wagner operájáról, A nürnbergi mesterdalnokokról írtam. Többek között ezt.
I. f.: Kothner fölolvassa a tabulatúrát; II. f.: Sachs éjszakai dala. Mindkét nóta három versszakból áll, és az egymást követő versszakok mind jobban és jobban vannak figurálva-díszítve. (Ezért gondolom, hogy Kothner is énekelve teszi közzé a szabályokat.)
Ez súlyos tárgyi tévedés (enyhítő körülmény, hogy magam jöttem rá a hibára): Kothner nem strofikus dalt énekel, inkább afféle korált, melyben a sorok végét mindig megismétli a zenekar. Így ez a részlet nem Sachs cipészdalával tart rokonságot, hanem az első felvonás nyitókoráljával és a harmadik felvonásban Dávid János-napi köszöntőjével, illetve Sachs „keresztelőjével”, mellyel Walther versenydalát befogadja a közösségbe.
Az Olvasó elnézését kérem.
I. f.: Kothner fölolvassa a tabulatúrát; II. f.: Sachs éjszakai dala. Mindkét nóta három versszakból áll, és az egymást követő versszakok mind jobban és jobban vannak figurálva-díszítve. (Ezért gondolom, hogy Kothner is énekelve teszi közzé a szabályokat.)
Ez súlyos tárgyi tévedés (enyhítő körülmény, hogy magam jöttem rá a hibára): Kothner nem strofikus dalt énekel, inkább afféle korált, melyben a sorok végét mindig megismétli a zenekar. Így ez a részlet nem Sachs cipészdalával tart rokonságot, hanem az első felvonás nyitókoráljával és a harmadik felvonásban Dávid János-napi köszöntőjével, illetve Sachs „keresztelőjével”, mellyel Walther versenydalát befogadja a közösségbe.
Az Olvasó elnézését kérem.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése